top of page
Search

ÇAUSHAJT E KONISPOLIT (rrënja - trungu - degët) / Pjesa e pare


Sapo doli Libri për familjen e njohur Çaushi nga Konispoli.

Ç A U S H A J T E K O N I S P O L I T (rrënja - trungu - degët) / Pjesa e parë

I urojmë shumë sukses kësaj familjeve të nderuar.


Edhe Herodoti thotë: thonë se…

Kur dëshiron t’i ngjitesh një maje të lartë e të largët me

synimin për ta eksploruar, ngjitu me kurajo e pa mëdyshje edhe

nëse është mbuluar nga mjegulla e dendur e kohës. Praarrijese

brenda saj fshihet e panjohura që të tundon. Se e panjohura po

të preket, bëhet e njohur e domosdoshme dhe e këndshme për

qënien që e kërkon. Njëheraz, mjegulla e të largtës ka mbuluar

rrënjën që mbajnë trungun dhe degët. E megjithatë ajo ekziston

si bora mbi borë, si gjethja mbi gjethe. Arsyet e nisjes së këtij

shkrimi në krye dalin si pyetje kureshtie e mandej janë dhënë

përgjigjet në formë bërthamash tregimtare gojore apo shkrimore.

E para është pyetja që vlen për cilindo kurdoherë e kudo qoftë.


A duhet zbuluar dhe njohur rrënja e pemës tënde gjenealogjike

që duket sikur ka humbur në thellësinë e terrtë të viteve e

shekujve?... Patjetër! Secili ka të drejtën, por dhe detyrën për ta

zbuluar atë që të dijë udhëtimin në shekuj të trungut të vet, pra

nga vjen, ku gjendet dhe ku shkon.

Kjo ka shumë të mira, por në veçanti ka krye të mirën dhe

kryedetyrën. Cilën? Ja pra, i tregon të vërtetën në dritë të pastër

ardhësit të huaj, të djeshëm apo të sotëm ngado qoftë. Se i huaji përherë ka neps të madh! Ai të hiqet pronar në truallin tënd duke

të larguar ty tutje Karpateve apo stepave të Azisë. I thua me

qetësinë e fakteve se Ne këtu kemi qënë dhe i kemi vënë emrin

vendbanimit tonë, pjesës së shtetit të Kaonisë, Qytet i Kaonëve.

E kemi thirrur çukën përballë shtëpive tona Ajtua që duket sikur

i thotë njeriut në rrezik Aj tu (ajde ktu) mbase që në kohën e

Vërshimit të madh e të Varkës së Noes.

Kur bashkuam pjesët e ngulura në kodrat për rreth e kemi

quajtur lagjen ku vumë themelin Pirrot (Pirrati, sot shqiptohet

Pirat), pra bashkëkohës të Pirros së shtetit ilirian të Epirit. Atij

më sipër i thamë Bregu i Koçit, domethënë i Kostandinit, njerit

prej shtatë kapedanëve të këtij vendbanimi kaonik.


Format gjuhësore me prapashtesat apo shquesitë ot, at, it janë të

njohura për shumësin e emrave në të folmen e krahinës së

Çamërisë: filaqot, kociot, markaqot, konispolit, grykëhorit,

Çuçat etj. Për t’i shtrirë rrënjët më gjerë e më thellë thirrëm në

gjuhën tonë përroi i Pirros, përroi i Ngjalës, Çiçiriku ( kroi që

hidhte pak ujë - çiçi ), Bota e Kuqe, Qafa e Botës etj, etj.

Ja pra, këto na kanë thënë paraardhësit, i themi ne sot dhe do

t’ua përcjellim pasardhësve me porosinë që edhe ata t’i pasojnë

tek të tyret në vijëmësi brezash.


Pyetja tjetër vjen vetiu dhe futet si ngucje nga ata që vënë

pikëpyetje dyshimesh edhe për sytë e ballit apo veshjet që

mbajnë në trup. A keni mundësi për të dëshmuar me fakte dhe

dokumente konkrete për gjithë brezat që pretendoni si

paraardhësit tuaj autoktonë në këto troje? Domosdo, por para

se të flasim për këtë le të lexojmë dhe të njohim se si është

ndërtuar e servirur historia e Europës dhe posaçërisht e pellgut

të Mesdheut.


Në pjesën Hyrje e librit HISTORITË të rrëfimtarit antik

Herodoti, profesor Aleko Minga shkruan:

“ Me të drejtë bëhen pyetjet:

- A është real informacioni që ofron Herodoti për të kaluarën?

- A është i besueshëm ai?

HISTORITË ritregojnë ngjarje të së kaluarës, por këtë e bëjnë

në një m ënyrë që sot nuk e gjen më në shkrimet historike. Sillen

biseda nga e shkuara e largët për të cilat as Herodoti, as

informuesit e tij nuk kanë qënë dëshmitarë. Ndodhitë tregohen

sipas pikpamjeve të imagjinuara të aktorëve të tyre, shtohen

detaje të gjalla që janë produkt sajesash sesa të kujtesës së

mirëfilltë. ( fq. 11 )

Studiuesit që merren me historinë gojore thonë se kufiri i

skajshëm për një transmetim të besueshëm të ngjarjeve nga e

kaluara është deri në tre breza. Nisur nga kjo shumë

informacione te katër librat e parë në HISTORITË e Herodotit

nuk konsiderohen historike. E megjithatë, gjithë bota e quan

baba të historisë antike! Këtë e pohon edhe vet Herodoti kur

shkruan:

“E di se e kam dëgjuar nga delfianët, por miletasit shtojnë disa

hollësi të tjera. (fq. 17)

Thonë se Arioni do të vizitonte Italinë

dhe Siçelinë. ( fq. 30 ) Disa thonë se Piria nuk u ndal me kaq. (

fq. 45 )

Priftërinjtë më thanë se pas Mikerinit, mbret i Egjiptit u

bë Aziki. ( fq. 153 )”

Thënie të tilla gjen me dhjetra te katër librat e parë në

HISTORITË e autorit. E megjithatë, ai u quajt baba i historisë!

コメント


bottom of page